SoundCloud, аудио платформата, която позволява на създателите на музика да ъплоудват, записват, промотират и споделят своите оригинални произведения, е сключила ново партньорство, с помощта на което да следи за случаи на нарушаване на авторски права.
Сделката е с Zefr, компанията, с която работи и YouTube, и вероятно ще даде възможност на музикалните лейбъли да получават приходи от свои песни, дори когато трети лица неправомерно са качили тяхно съдържание в интернет.
ZEFR предлага решения за професионални притежатели на съдържание в YouTube и е изградила мрежа, която обединява най-разнообразната колекция от съдържание под формата на филми, телевизия, музика и спорт. Музикалните лейбъли биха могли да се възползват от това ново партньорство по няколко начина, най-очевидният от които е като основание за искания за сваляне на съдържание от интернет. По-интересен е обаче варианта, използван при YouTube – притежатели на авторски права предявяват претенция за собственост върху дадено произведение и започват да рекламират.
Както и YouTube, така и SoundCloud вече има своя собствена система за идентифициране на съдържание със защитени авторски права, така че по всяка вероятност партньорството с Zefr ще се фокусира върху осигуряването на приходи. Миналото лято, сайтът за „хостване на музика“ започна да показва реклами като се предполага, че именно те ще бъдат използвани като източник на печалба на притежателите на съдържание с авторски права.
Надежда Драгомирова