„Училището като център в общността“ е проект, който стартира през февруари в 13 училища в цяла България. Целта на проекта е училището да бъде отворен и многофункционален център, който създава, поддържа и свързва общността от ученици, учители, родители и други участници в обществения живот на дадено населено място.
Спечелилите участници бяха обявени на събитие, което се проведе в залата на Френски институт в България. Специална част от церемонията беше публичната лекция на Крис Джоунс, международен експерт в сферата на създаване и развитие на общностни училища. В нея тя разказа за прилагането на модела в 55 страни по света. По нейните думи, учениците на 21 век трябва да бъдат конкурентноспособни, креативни, предприемчиви, адаптивни в работата в различна културна среда, да правят информирани избори за своето здраве и бъдеще.
„Развиването на училището като общност е един от начините за постигане на така желаните промени в образованието, за подобряване на средата и климата в училище, за активно включване и участие на различни партньори от общността в училищния живот и за припознаване на училището като място за събиране и вземане на важни за общността решения“, каза Георги Богданов, изпълнителен директор на Национална мрежа за децата.
13-те училища, в които ще започне проектът, бяха избрани след конкурс, който стартира в края на октомври 2014 г. със 167 кандидатури от цялата страна. Училищата бяха селектирани на 3 етапа.
На третия етап от селекцията, училищата бяха посетени на място от външни оценители, наети от Национална мрежа за децата, като бяха проведени интервюта с директори, учители, ученици, родители и партньори на училището.
Участието на 26. СОУ бе подкрепено от Училищното настоятелство към 26. СОУ „Йордан Йовков“, Училищния парламент, Община Витоша, Народно читалище „Братя Миладинови “ и „Сдружение за Княжево“.