Големи американски филмови студия са подали иск срещу Megaupload и основните му оператори, твърдейки, че ответниците са опосредствали, насърчавали и облагодетелствали от мащабно нарушаване на авторски права за филми и телевизионни предавания преди да бъдат посочени като обвиняеми от федералните криминални органи и Megaupload да бъде затворен.
„Когато Megaupload.com бе затворен през 2012 от правоприлагащите органи в САЩ, той беше най-големия и най-активният пиратски сайт, насочен към творческо съдържание по цял свят,“ – Стивън Фабризио, Старши изпълнителен вицепрезидент и Главен юрисконсулт на Филмовата асоциация на Америка (MPAA). „Съдържание, нарушаващо авторски права, бе налично на Megaupload.com и второстепенните му подсайтове на поне 20 езика, насочено към широка публика от световен мащаб. Според обвинителния акт на правителството, доходите на сайта от престъпна дейност възлизат на над $175 милиона и костват на притежатели на авторски права повече от половин милиард долара.“
Съдебният иск е подаден от Twentieth Century Fox Film Corporation, Disney Enterprises, Inc., Paramount Pictures Corporation, Universal City Studios Productions LLLP, Columbia Pictures Industries, Inc., и Warner Bros. Entertainment Inc., в Окръжния съд на Източeн окръг Вирджиния.
Посочените в иска ответници са Megaupload Limited, официален собственик на уеб страницата; Vester Limited, мажоритарен собственик на Megaupload Limited; основателя на Megaupload Ким Дотком (известен още като Ким Шмиц и Ким Тим Джим Вестър); Матиас Ортман, Главен технолог; и Брам ван дер Колк, който е отговарял за програмирането.
Според Фабризио, „Megaupload беше изграден върху поощряваща система, която възнаграждаваше потребителите да качват на сайта популярно съдържание, което в повечето случай бяха крадени филми, телевизионни шоу програми и друго търговско съдържание с цел забавление. Сайтът плащаше на потребителите въз основа на това колко пъти съдържанието се сваля от други – а не изплащаше нищо докато съдържанието, нарушаващо авторски права не е свалено поне 10,000 пъти. Megaupload въобще не беше услуга за съхранение на данни от облачен тип, а незаконен хъб за масово разпространение“. „За да бъде съвсем ясно, ако потребител качи свой материал, за да го съхранява, той не получава нищо – и реално, ако няма платен абонамент, Megaupload биха изтрили документите, ако не се даунлоудват достатъчно често. Но, ако същият потребител качи краден филм в пълната му продължителност, чиито авторски права многократно са нарушавани, той ще бъде заплатен за направените усилия. Това не е способ за съхраняване на съдържание; това е бизнес модел, предназначен да насърчава кражбата – и прави своите собственици много богати. В това няма нищо ново или иновативно. Собствениците са просто спекуланти, които използват съществуваща технология, опитващи се да забогатеят от усиления труд на някой друг.“
Фабризио отбелязва, че телевизионната и филмовата общественост работят ежедневно, за да разработят иновативни начини за наблюдение на съдържанието в интернет. „Днес, е по-лесно от всякога да гледаме шоупрограми и филми, които обичаме, където и когато ги искаме. Индустрията ни се стреми да предоставя на потребителите повече избор, и да им дава висококачествени и бързи услуги за гледане, каквито публиката очаква и заслужава.“
MPAA