От Authentic Brands Group оповестиха, че са закупили интелектуалната собственост на великия Елвис Пресли от CORE Media Group. ABG си партнират с основателя на друга компания, за да стопанисват туристическата атракция Грейсленд.
В следствие на сделката, Authentic Brands придобиват контрол върху Elvis Presley Enterprises, която управлява авторските права за творби на Елвис, както правата за лицензиране и мърчандайзинг с името и образа на Елвис. Предмет на сделката е и огромна колекция от музика, снимки, филми, телевизионни представяния и специални участия на Краля на рок енд рола.
Според съобщение относно сделката, Джоел Уейншанкър, основател на Националната колекционерска асоциация в сферата на шоубизнеса, придобива управленските права на Грейсленд. В съобщението се допълва, че Уейншанкър, Authentic Brands и семейство Пресли ще си партнират в стопанисването на имението.
Позната още и като ABG, Authentic Brands Group е корпорация, занимаваща се с интелектуална собственост, със седалище в Ню Йорк, която управлява редица брандове и търговски марки, включително Мерлин Монро и Мохамед Али.
Дъщерята на Елвис Пресли, Лиса-Мари, ще продължи да бъде собственик на къщата в Грейсленд и оригиналните предмети в нея. „Лицензионния и търговския аспект на този бизнес не трябва да се объркват с факта, че собствеността ще остане завинаги при мен и моето семейство,“ казва Лиса-Мари в свое интервю след оповестяването на сделката.
Грейсленд отваря врати за туристи на 7 юни, 1982г., 5 години след смъртта на Елвис Пресли. Изложби и ресторанти, свързани с личността на Елвис, както и магазини, предлагащи дрехи и сувенири, са разположени по улицата, която води към дома му. Повече от 500,000 души на година посещават Грейсленд, оставяйки на собствениците му и на самия град, милиони долари приходи от туристическа дейност.
Надежда Драгомирова
По материали от чуждестранния печат