Лейбълът за денс музика Ministry of Sound е завел дело срещо т.нар. стрийминг услуга Spotify, твърдейки, че плейлистите на Spotify копират сборните албуми на лейбъла. Реално, самите компилации не са на Spotify, но от Ministry of Sound смятат, че авторските им права са нарушени, тъй като плейллистите на някои потребители са точно копие на списъка с тракове на даден музикален албум.
Според главния изпълнителен директор на Ministry of Sound, за създаването на сборните албуми се провеждат много проучвания, използва се интелектуална собственост. „Не е правилно някой просто да вземе и използва наготово заглавията.“
Мотивите на ищеца са, че законът в САЩ закриля „експертния опит и вложените творчески усилия“ за куриране на заглавия като The Sound Of Dubstep Classics и Ibiza Annual 2013. Компанията цели съдебно разпореждане, което да постанови Spotify да премахне процесните плейлисти и занапред да блокира плейлисти, които копират компилации на Ministry of Sound.
Ministry of Sound не притежават авторските права за много от музикалните произведения в своите компилации, повечето, от които са лицензирани от други звукозаписни лейбъли.
Крис Кук, редактор в списание CMU подкрепя позицията на Ministry of Sound, тъй като смята, че „за курирането се изискват усилия и изкуство“, добавяйки, че услугите по съставяне на списъци се ползват с известна степен на закрила на авторски права.
Но макар и според буквата на закона, действията на Ministry of Sound да изглеждат правилни, такива ли са те в дългосрочен план с оглед отношението на потребителите? Съществува риск съдебните действия да доведат до отрицателен PR ефект и лейбълът да си спечели реномето на старомодна компания, която отчаяно се опитва да запази своя бизнес.
Кийрън Донахю, собственик на сайта playlists.net също поставя под въпрос разумността на завеждането на съдебен процес. Според него „Самият факт, че потребителите искат да има съдържание от Ministry of Sound в Spotify, но трябва да създават свое, защото там го няма, е голям комплимент“.
„Ministry of Sound трябва да се възползват от случая и да работят със своята публика, не срещу нея. Това много лесно би могло да се превърне в голямо PR бедствие.“
До момента от Spotify отказват коментар.
Надежда Драгомирова
По материали от чуждестранния печат