Публикуван е Препоръчителен стандарт No 2 за уеб реклама у нас

Българска уеб асоциация (БУА) и Интерактив Асошиейшън България (IAB) публикуваха Препоръчителен стандарт No 2 за работа в уеб рекламата у нас: „Технически насоки за изработка на рекламни елементи (стандартни и rich media банери) за българския онлайн пазар – 2011”.

Препоръчителен стандарт No 2 е следващият по ред документ, резултат от работата на двете организации по проект „Работна група Уеб реклама“, който се осъществява с подкрепата на Българска асоциация на рекламодателите (БАР), www.baa.bg.
Препоръчителен стандарт No 2 включва дефиниции на rich media рекламните елементи, препоръчителни изисквания при изработката и начинът им на работата, както и допълнителна свързана методология.
Като приложение към препоръчителния стандарт No 2 са налични „Технически данни за изработка на стандартни и rich media рекламни елементи “ на български и английски език.

Работна група „Уеб реклама” е създадена от Българска уеб асоциация в края на 2010г., като постоянно действаща отворена платформа за работа в областта на уеб рекламата у нас. В нея са поканени да участват както представители на компании – членове на БУА и ИАБ, така и представители на външни компании, заинтересовани от нейната дейност. Проектът е част от Работната програма на БУА за 2011г., направление „Професионални стандарти в уеб”.

ПРИЛОЖЕНИЕ Технически данни за изработка на стандартни и rich media рекламни елементи към ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН СТАНДАРТ № 02 “ТЕХНИЧЕСКИ НАСОКИ ЗА ИЗРАБОТКА НА РЕКЛАМНИ ЕЛЕМЕНТИ, (СТАНДАРТНИ БАНЕРИ И RICH MEDIA) ЗА БЪЛГАРСКИ ОНЛАЙН ПАЗАР – 2011” Част от проект „Работна група Уеб реклама”, по инициатива на Българска уеб асоциация, в сътрудничество с Интерактив Асошиейшън България и с подкрепата на Българска Асоциация на Рекламодателите 2 ТЕХНИЧЕСКИ СПЕЦИФИКАЦИИ (БЪЛГАРСКА ЕЗИКОВА ВЕРСИЯ) Рекламни елементи Standard Banners Expandable / Roll-Over Floating Video Between-the-Page / Transitional Page Page Peel / Magic Corner Размер (ШхВ) и описание Стандарт 2011: • 300×250 • 728×90 • 160×600 • 468×60 • 300×600 Варира Варира Размер: 300×250 Тип: • Video • TVC Video Варира • Размер на рекламния ъгъл: 100×100 • Размер на разгънатата площ: варира • Разположение: в горния десен ъгъл на браузера Максимална тежест на файла • 300×250 – 50 KB • 728×90 – 50 KB • 160×600 – 50 KB • 468×60 – 50 KB • 300×600 – 70 КB • 300×250 – 80 KB • 728×90 – 80 KB • 160×600 – 80 KB • 468×60 – 80 KB • 300 x 600 – 160 KB 160 KB • Video: 1.2 MB • TVC Video: 2 MB (Инициирано от потребителя) 160 KB 100 KB Максимален брой кадри в секунда 24 fps 24 fps 24 fps 24 fps 24 fps 24 fps Стартиране на видеото няма няма няма • Video: автоматично (препоръчва се Polite Download) • TVC Video: инициирано от потребителя (клик) няма няма Стартиране на звука Инициирано от потребителя (клик) Инициирано от потребителя (клик) Инициирано от потребителя (клик) • Video: стартира без звук • TVC Video: стартира със звук Инициирано от потребителя (клик) Инициирано от потребителя (клик) Максимална продължителност на анимацията 15 секунди До 15 сек. в рамките на стандартния банер ∙ Expansion (roll over, click): 15 сек. ∙ Expansion (auto): 7 сек. До 15 сек в рамките на стандартния банер Floating анимация: 7 сек. 15 секунди 10 секунди 15 секунди Управление Контроли: • Стартирай отново (по избор) • Контроли: Затвори X • Шрифт: 16 pt/21 px • Разположение: накрая на expansion частта • Опция: прибиране на банера при mouse off • Контроли: Затвори X • Шрифт: 16pt/21px • Разположение: фиксирано в горния десен ъгъл на floating анимацията • Контроли: Стоп/Старт, Изкл./Вкл. на звука • Контроли (по избор): Пауза, Стартирай отново, Сила на звука • Шрифт: макс 16 pt/ 21px • Контроли: пропусни рекламата • Шрифт: 16pt /21px • Разположение: в горния десен ъгъл няма Обозначение в сайта Етикет: Реклама Шрифт: • мин 8pt /11px • макс 16pt / 21px Етикет: Реклама Шрифт: • мин 8pt /11px • макс 16pt /21px Етикет: Реклама Шрифт: • мин 8pt /11px • макс 16pt /21px Етикет: Реклама Шрифт: • мин 8p /11px • макс 16pt /21px Етикет: Реклама Шрифт: • мин 8pt/11px • макс 16pt /21px няма Дoпълнителна спецификация: .SWF – макс. Adobe Flash Player 9 .FLA – макс. Adobe Flash Professional CS4 ActionScript – макс. ActionScript 2.0 Инструкции за вграждане на Clicktag: http://www.adobe.com/resources/richmedia/tracking/designers_guide/ Флаш анимацията може да бъде преигравана неограничено (multiple loops) Използвайте прозрачен слой:Transitions, Reverse Expandable и Floating рекламите следва да бъдат ограничени по честота на излъчване (frequency capping). Препоръките не са приложими за мобилни версии на сайтовете! 3 TECHNICAL SPECIFICATIONS (ENGLISH LANGUAGE VERSION) Ad Units Standard Units Expandable/ Roll-Over Floating Video Between-the-Page/ Transitional Page Page Peelback / Teerback Format & Size (WxH) Standard Sizes 2011: • 300×250 • 728×90 • 160×600 • 468×60 • 300×600 Variable Variable Size: 300×250 Types: • Video • TVC Video Variable • Corner ad size: 100×100 • Ad Location: upper right corner of the browser • Landing spot: variable Max File Weight • 300×250 – 50 KB • 728×90 – 50 KB • 160×600 – 50 KB • 468×60 – 50 KB • 300 x 600 – 70 KB 80 KB 160 KB • Video: 1.2 MB • TVC Video: 2 MB (User Initiated) 160 KB 100 KB Max Frames per Second 24 fps 24 fps 24 fps 24 fps 24 fps 24 fps Video Initiation n.a. n.a. n.a. • Video: Auto (Polite Download recommended) • TVC Video: User initiated (on click) n.a. n.a. Audio Initiation User Initiated (on click) User Initiated (on click) User Initiated (on click) • Video starts with sound off • TVC Video starts with sound on User Initiated (on click) User Initiated (on click) Maximum Animation Length 15 seconds Up to 15 sec within standart banner ∙ Expansion (roll over, click): 15 sec ∙ Expansion (auto): 7 sec Up to 15 sec within ad Floating animation: 7 sec 15 seconds 10 seconds 15 seconds Controls Controls: • Replay (optional) • Controls: Close X • Font: 16 pt / 21 px • Location: On edge of expansion • Feature: Enable mouse off retraction • Control: Close X • Font: 16 pt / 21 px • Location: Fixed in top right corner of floating animation • Controls: Stop/Start, Mute • Controls (Optional): Pause, Replay, Volume • Font: max 16 pt / 21 px • Controls: Skip advertisement • Font: 16 pt / 21 px • Location: top right corner of the ad n.a. Web Site Labeling & Other Terms Label: Advertisement Font: • min 8 pt / 11 px • max 16 pt / 21 px Label: Advertisement Font: • min 8 pt / 11 px • max 16 pt / 21 px Label: Advertisement Font: • min 8 pt / 11 px • max 16 pt / 21 px Label: Advertisement Font: • min 8 pt / 11 px • max 16 pt / 21 px Label: Advertisement Font: • min 8 pt / 11 px • max 16 pt / 21 px n.a. Additional specification: .SWF – max Adobe Flash Player 9 .FLA – max Adobe Flash Professional CS4 ActionScript – max ActionScript 2.0 Clicktag instructions: http://www.adobe.com/resources/richmedia/tracking/designers_guide/ Animation includes multiple loops Use transparent background:Transitions, Reverse Expandable and Floating Ads are frequency capped. The guidelines are not applicable to mobile versions! 1 юли 2011 г.

Етикети: ,