По инициатива на Международната търговска камара и BASCAP (бизнес действия за спиране на фалшификацията и пиратството) бе проведена кампания за повишаване на потребителското внимание към проблема с фалшифицирането. В кампанията взеха участие национални и международни организации.
Световният ден за борба с фалшифицирането е организиран с цел насочване на вниманието към фалшивите и пиратските продукти. Целта е да се насочи потребителското внимание към рисковете и разходите свързани с купуването на фалшификати и приемането на този проблем от потребителите като изключително сериозен.
Фалшифицирането и пиратството се превърнаха в глобален проблем. Международната търговска камара изчислява, че през 2015 г., че влиянието на фалшивите и пиратски стоки, включително тези търгувани по интернет и разходите за обществото измерени в данъци и работни места ще достигне 1 трилион долара.
BASCAP са разработили образователна програма насочена към потребителите, с която да покажат, че фалшификатите струват повече, независимо от ниската цена за която се купуват.
Фалшификатите струват повече, защото:
– Те са носители на значителни здравни рискове, даже в някои случаи са животозастрашаващи (фалшиви медикаменти, авто и самолетни части и др.);
– Работещите във фабрики за производството на оригинални продукти губят раборните си места;
– Пиратските софтуери, музика и филми застрашават компютрите от атаки или повреда;
– Печалбата от продажбата на фалшиви стоки се използва за финансиране и организиране на незаконни криминални мрежи и бизнеси, които стоят в основата на други незакони дейности;
– Правителствата на държавите са лишени от приходи от данъци и извършват огромни разходи за провеждане на дейности ограничаващи фалшификацията и пиратството.
BASCAP са организирали уебсайтчwww.ibuyreal.org за предоставяне на по-голяма информация за цената, която плащат потребителите и действията, които всеки един от тях би могъл да предприеме, за да спре нарастването на проблема.
BASCAP е организирала глобална мрежа от организации и индивидуални потребители в кампанията. Част от тези организации в Германия, Франция, Украйна и Кения вече разпространяват мотото на кампанията „Фалшификацията струва повече- Аз купувам оригинал”
Според координатора на BASCAP Джефри Харди „се правят много проучвания защо потребителите купуват фалшиви стоки и как могат да бъдат убедени да спрат да го правят” и добавя, че „Потребителите не осъзнават рисковете и цената, която плащат за купуването на такива стоки, а същевременно се съгласяват, че не биха купили продукти, с които да застрашат живота и здравето на семействата си и не биха подкрепили нелегални дейности.
Автор
Даниела Сапунджиева
Източник: